T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KASTAMONU / HANÖNÜ - Hanönü Çok Programlı Anadolu Lisesi

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Bölümü

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Bölümü

Büro Yönetimi Ve Yönetici Asistanlığı Alanı

Alanın Amacı;

            Büro yönetimi ve yönetici Asistanlığı Programının amacı, kamu, kurum ve kuruluşları ile özel sektör işletmelerinde büro hizmetlerinin yürütülmesini sağlamak üzere görev alabilecek dijital ofis uygulamalarını kullanma becerisine sahip, Türkçeyi doğru ve etkili kullanarak kurum içi ve dışı iletişimi gerek yazılı gerek sözü yapabilen, büro makineleri araç ve gereçlerini kullanabilen, resmi yazı ve belgeleri hazırlayarak dosyalayıp bu belgeleri arşivleyen, oluşturdukları belgeleri web aracılığı ile yayınlayabilen, yöneticinin toplantı, seyahat ve randevularını organize edilebilen, bilgi ve becerileri sahip insan gücünü yetiştirmektir.

Alanın Mevcut Durumu Ve Geleceği

Çağımızda bilgisayarın ve bilgi teknolojinin gelişmesi büro otomasyonunu da beraberinde getirmektedir. Büro otomasyonu: Büro hizmetlerine elektronik makineler ve bilgisayarlarla işlerinin yazılması, ve yine sonuçlarının bilgisayarla denetlenmesi olarak tanımlanmaktadır. Büro otomasyon araçları başta bilgisayar olmak üzere telefon, faks, teleks gibi iletişim araçlarıyla birlikte daktilo, fotokopi gibi mekanik araçlar da büro işlerinde yardımcı araçlardır.

Teknolojiyle birlikte arşivleme, dosyalama ya da evrak kayıt gibi işler de bilgisayarla yapılmaktadır. Bu durum bürolardaki evrak trafiğini hafifletmektedir. Günümüzde bürolarda özellikle bilgi işleyici ve bilgi sağlayıcı durumdaki asistanların bu ve diğer asistanlık hizmetlerini yerine getirme en büyük yardımcı büro makineleridir. Büro otomasyon sisteminin kullanılması asistanın ve büro çalışanlarının işlerini düzenli ve zamanında yapmasını sağlamaktadır. Ancak bu teknolojiyi kullanmak için mutlaka alanda eğitimi almış kişilere ihtiyaç duymaktadır.

Yönetici Asistanı

Büro makinelerini kullanarak büro yönetimi, büro içi ve dışı iletişimi sağlama, yöneticinin günlük işlerini organize etme, belge hazırlama, dosyalama işlerini yürütme, sunum hazırlama, toplantı ve seyahat organize etme bilgi ve becerilerine sahip nitelikli kişilerdir.

Görevleri;

  • ·         İş yerinde iletişimi sağlamak
  • ·         Dosyalama ve arşivleme yapmak
  • ·         Yazışma yapmak
  • ·         İş programı hazırlamak ve uygulamak
  • ·         Toplantı organizasyonu yapmak
  • ·         Seyahat organizasyonu yapmak
  • ·         Bilgisayarda dosya oluşturmak
  • ·         Bilgisayarda yazı hazırlamak

 

 Meslek Elemanlarında Aranan Özellikler

  • ·         Okuduğunu anlamak
  • ·         Telefonla konuşabilmek
  • ·         Soğukkanlı olmak
  • ·         Sır saklayabilmek
  • ·         Güler yüzlü, hoşgörülü olmak
  • ·         Sorumluluk duygusuna sahip olmak
  • ·         Türkçeyi iyi konuşmak ve iyi yazmak
  • ·         Bilgisayar, faks, fotokopi vb. makineleri kullanmak
  • ·         Doğru yazılı ve sözlü anlatım yapmak
  • ·         Düşüncelerine açık aktarabilmek
  • ·         Başkaları ile uyumlu olmak

 İŞ BULMA İMKÂNLARI


Yönetici asistanlığı mesleğinin iş imkânları, iş alanlarının sayısı kadar geniştir. Yönetici asistanları hemen hemen her iş alanının da iş bulma imkânına sahiptirler. İşletmeler hangi işi yaparlarsa yapsınlar işlerini büro ortamında yürütmektedirler. Bürolarda yazışmalardan makine kullanımına kadar birçok iş yönetici asistanları tarafından yürütülmektedir. Ayrıca her ticarî kuruluş, dosyalama ve arşivleme yapmak zorunda olduğundan bu işleri de yine yönetici asistanları yapmaktadır.


EĞİTİM VE KARİYER İMKÂNLARI 

Meslek lisesinden sonra "Yükseköğretim Kurumları Sınavında" (YKS) başarılı olanlar lisans programlarına ya da meslek yüksekokullarının ilgili bölümlerine devam edebilirler. Mezun olan öğrencilerin ek puanları ile yerleşebilecekleri ön lisans programları da mevcuttur.

Özel sektör ve kamu kuruluşlarında, hastane, belediye, dernek, oda, baro gibi kurumların ilgili bölümlerinde istihdam edilirler. Ayrıca hukuk, hekimlik, mühendislik, mimarlık bürolarının temel ihtiyacı olan sekreterlik görevlerini en iyi şekilde yapabilecek elemanlardır.

 

Mesleğin eğitimi çeşitli üniversitelere bağlı meslek yüksekokullarının ilgili bölümleri ile lisans düzeyinde bölümlerde de bulunmaktadır. Lisans Programları; Sağlık Yönetimi, İnsan Kaynakları. Önlisans Programları;Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı, İnsan Kaynakları Yönetimi, İşletme Yönetimi, Ağız Ve Diş Sağlığı, Emlak Ve Emlak Yönetimi, Sağlık Kurumları İşletmeciliği, Tıbbı Dokümantasyon Ve Sekreterlik, Tıbbı Tanıtım Ve Pazarlama, Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği, Kooperatifçilik, Çağrı Merkezi Hizmetleri, Nüfus ve Vatandaşlık
Kurumlar, başarılı gördükleri yönetici asistanlarını destekleyen bir takım eğitimler vererek daha fazla yetki ve sorumluluk üstlenmelerini sağlamaktadırlar.

PROGRAMIN SÜRESİ

Alan programının eğitim süresi toplam 4 yıl olarak planlanmıştır.

BELGELENDİRME

Mezun olan öğrenciye, alan ve dalını gösteren diploma  ve iş yeri açma belgesi ile birlikte seçmeli meslek dersleri ile ulaşabileceği ilgili mesleklere ait sertifika verilmektedir.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 29.05.2018 - Güncelleme: 10.10.2022 14:33 - Görüntülenme: 615
  Beğen | 0  kişi beğendi